Takto vypadá můj nákup 0 Kč

product_1.png, 2,0kB GelModel Premium
Dokončit nákup


Knihovna

Přínos sportovní chůze pro zlepšení zdraví

Přínos sportovní chůze

Výhody chůze jsou naděvší pochybnost. Lékaři i fyzioterapeuti doporučují udělat si každý den čas a věnovat se svižné chůzi. V poslední době je to nově propagovaný sport, který se stává spolu s během velice populárním. Jedná se o velmi jednoduchou a našemu zdraví velice prospěšnou činnost, která je přínosem nejen pro naše tělo, ale i mysl. Navíc je zde minimalizované riziko zranění. Dobře se hodí pro ty, kteří neprovozují pravidelně sportovní aktivity a tím nemají potřebné fyzické základy pro náročnější sporty a to buď z důvodů pokročilého věku, nedostatku času či zdravotních potíží. Svižná chůze je velice prospěšná pro naše srdce, svaly, klouby, ale také pomáhá regulovat váhu. Je to způsob jak lze nenásilnou přirozenou cestou vykonávat něco pro naše zdraví, aniž bychom si to uvědomovali. Kromě toho je to snadno adaptabilní na fyzické schopnosti každého člověka. Nicméně i tuto činnost můžete postupně provádět na vyšší sportovní úrovni. Když se odevzdáte do péče trenéra, který vás naučí správnému držení těla, naučit se pracovat s určitou intenzitou a rytmem v průběhu procházky. Tak se vám bude postupně dařit zvyšovat fyzickou náročnost, což je zásadní pro zlepšení kondice a tím i vašeho zdraví.

Význam držení těla, aby se zabránilo zranění

Správné držení těla vám pomůže eliminovat zranění, nebo jednostranné zatížení. Nejčastější příčinou špatného držení těla je namožení krční páteře a mezilopatkového svalstva. Přestože tato sportovní činnost nevyžaduje nějaké přesné techniky, je třeba dodržovat některá základní pravidla. Snažit se udržovat vzpřímený postoj, oči směřují dopředu, ramena držet zpuštěná a mírně v zadní poloze. Mírně zvýšený hrudník a břicho lehce vtažené. Výhoda trenéra spočívá i v tom, že vám během procházky může kontrolovat polohu těla a případně provádět korekci polohy, nebo postoje. Tím si můžete užívat již od prvního dne přínosy tohoto cvičení. A tak až později si uvědomíte jak je ve skutečnosti správná chůze příjemná a kolik svalů a kloubů musíte zapojit. Jinými slovy začnete cítit své tělo. Mnoho lidí se v určitém věku bojí sportovat ze strachu před zraněním, což může způsobit vyřazení z každodenního života na týdny i měsíce. Sportovní chůze je však dostupná pro každého. Na rozdíl od běhu klouby nejsou tak intenzivně zatěžovány, jelikož dopady na končetiny nejsou ani zdaleka tak namáhány i když provádíme více intenzivní tempo jedna z končetin je vždy na podložce tak že se i výrazně snižuje riziko poranění svalů a kloubů. Přesto využíváme výhod zdarovtních přínosů pro zvýšení kardiorespirační kapacity. Má však i další výhody.

1. Spalování kalorií

2. zlepšení svalového tonusu

3. posilování svalů a kloubů

4. uvolnění endorfinů, které snižují hladinu stresu a úzkosti

5. celkové lepší nastavení naši fyzické a emocionální pohody a tím zlepšení kvality života.

6. sportovní chůze se stane vaši každodenní součástí života

Sportování dostupné pro každého

Na rozdíl od jiných sportů nevyžaduje velké investice do sportovního vybavení, i když kvalitní obuv a vzdušné oblečení je jen výhodou. Dalším bonusem je možnost provádět tuto činnost kdekoliv a hlavně v přírodě. Pokud jste po přečtení tohoto článku zjistili, že je to ta správná a přiměřená sportovní aktivita právě pro vás, pak vám přejeme hodně pevné vůle a na začátek se držte známého pravidla „méně někdy znamená více“ vaše tělo si postupně samo řekne o větší intenzitu zatížení.A pokud přidáte potravní doplněk s kolagenem nic neskazíte.

Knihovna - další články

Kolagen v potravinách, využij všech jeho pozitivních vlastností

Hydrolyzovaný Kolagen: Co je a jaké má výhody

Chcete vědět jak se vyhnout ztrátě kolagenu?

Běžecké koleno, nejobávanější zranění běžce

Pobolívávají vás klouby při sportu? S Gelmodelem nemusí!

Bolavá záda, civilizační problém současné generace